EN

Elena Beatrice is an Italian filmmaker and illustrator.
She loves stories and her mission is finding the best way to tell them.

Based in Turin, she spends most of her time making documentaries, creating illustrated stories, writing, doing yoga and walking around the city. Her favorite subjects are people and cities.

Among his works there are “The Scientist of Sound”, a short film about Mulatu Astatke, the godfather of ethio-jazz and “Watch the Tempo”, a short film about the Philharmonic of the Teatro Regio Torino. “Get Big” is her first feature film, a documentary about Ultimate Frisbee.

IT

Elena Beatrice è una filmmaker e illustratrice italiana.
Ama le storie e la sua missione è trovare il modo migliore per raccontarle.

Vive a Torino e passa la maggior parte del suo tempo realizzando documentari, creando illustrazioni, scrivendo storie, facendo yoga e camminando per la città. I suoi soggetti preferiti sono le persone e le città.

Tra i suoi lavori ci sono “The Scientist of Sound” un cortometraggio che parla di Mulatu Astatke, padrino dell’ethio-jazz e “Watch the Tempo” che racconta il backstage di uno spettacolo della Filarmonica del Teatro Regio di Torino. “Get Big” è il suo primo lungometraggio ed è il primo documentario italiano che parla di Ultimate Frisbee.

For any inquiries, question or message

→ ele.beatrix@gmail.com